ההילולא היומית: רבי נפתלי צבי מבאבוב; הצדיק שניצל בנס מהשואה

    אבי יעקב No Comments on ההילולא היומית: רבי נפתלי צבי מבאבוב; הצדיק שניצל בנס מהשואה

    במסגרת תוכנית "ההילולא היומית" סיפר הגאון הרב יחזקאל צמח שליט"א על הצדיק שניצל בנס מהשואה ויום ההילולא שלו חל ביום | סיפור הרה"צ רבי נפתלי צבי הלברשטאם האדמו"ר מבאבוב זצוק"ל ששרד בנס את השואה האיומה | צפו

    23:54
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לכבוד הילולת רבי נפתלי צבי מבאבוב שחל הערב, י"ב אדר ציין הגאון הרב יחזקאל צמח שליט"א על הצדיק שניצל בנס מהשואה. י"ב אדר – הרה"צ רבי נפתלי צבי הלברשטאם זצוק"ל.

    אמר הרה"צ שהצדיק דומה לרופא, וכמו חולה שמגיע לרופא אשר לא יספיק שיקח בלבד את התרופות שהרופא נתן לו, כי אם חייב הוא לקיים את כל הוראותיו שצריך להיזהר במאכליו ובהנהגתו, ולולא זאת לא יועיל רפואה למכתו, כך גם אף שהנסיעה לצדיק והשהייה אצלו, רפואה גדולה היא לנשמה, חובה לשמוע לדעת הצדיק ולקיים הוראותיו, ולולא זאת לא תהיה רפואה לנשמתו.

    הרה"צ כתב עיצה לאברך אשר ביקש דרך בעבודת השם בזה הלשון: “ואם דווקא תרצה להסתגף יהא סיגופך בזה שכאשר תחפוץ לסגור את הגמרא או התהילים תקדיש עוד חמשה רגעים להוסיף לימוד או לומר תהלים אף שהדבר קשה לך.”

    הרבי נתן פרוש לפסוק הידוע “מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב” שאדם המורגל בלשון הרע נעשה דבוק לרע ומקבל חיותו בזה שמוצא פגמים וחסרונות באחר, ומפרסמם. אך אדם הנזהר מלשון הרע נעשה דבוק בטוב ואינו מעונין לראות רע, ואז כל רצונו וחיותו יהיה מהטוב שבכל דבר.

    וזה שאמר הכתוב "מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב", דהיינו מי שרוצה חיים שיראה את הנקודה הטובה שבכל דבר, ולא חלילה להפך, ובזה חייו יהיו חיים.

    זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל אחינו אמן!



    0 תגובות